середу, 23 березня 2016 р.

Вчимося мистецтву робити компліменти

Вчимося мистецтву робити компліменти
Мета: формувати навички ввічливого спілкування з оточуючими та уміння виявляти ввічливість до людей. Розвивати у дітей вміння робити оточуючим людям приємне, висловлювати компліменти. Виховувати у дітей потребу у гармонійних стосунках.
Обладнання: квіточка-семипелюсточка, музичний супровід, листівки.
Хід заняття
1.    Привітання
Другу руку простягнемо,
посмішку усім пошлемо.
Добрий ранок!
Добрий день!
Нашу зустріч розпочнемо!
2.    Оголошення теми і мети заняття
Словничок етичної граматики
Комплімент – вияв ґречності, підкреслювання гарних якостей у співрозмовника, словесна люб’язність,  приємні слова.
Пантоміма – виразний жест руки, рух людського тіла, що служить засобом передавання думки, спілкування між людьми.
Жести рухи тіла чи рук, що супроводжують мовлення або замінють його.
Учитель: Сьогодні будемо вчитися робити оточуючим людям приємне, висловлювати компліменти.
3. Дискусія
Учитель: Для початку поговоримо з вами про те, як звичайно вітають один одного люди.
- Як вітають один одного учні нашого класу, коли приходять уранці до школи?
- Хто з вас бажає продемонструвати звичайне рукостискання?
- А хто знає інший спосіб вітання?
Продовження додатку Р
4.     Вправа „Привітання без слів”
– Мені хочеться, щоб ви зараз придумали незвичні й смішні привітання, які б ми змогли використовувати найближчим часом. Ваші привітання мають бути досить простими для запам’ятовування і веселими, щоб нам хотілося саме так тиснути руку один одному.
Діти, обравши собі партнера, рухаються по кімнаті та вітають один одного з допомогою жестів і пантоміми. У кінці вправи підводяться підсумки: хто з дітей знайшов найоригінальніший спосіб привітання.
5. Бесіда за темою
Учитель: Ви продемонстрували форму спілкування без слів.
-         У чому переваги такого жартівливого привітання?
-         Який спосіб рукостискання вам здається найвеселішим?
-         Перерахуйте всі слова-вітання, які ви знаєте.
-         Як вітають один одного діти й дорослі в інших країнах?
-         Від кого ви чули компліменти?
-    Які компліменти вам роблять тато, мама?
-         Які компліменти вам доводилося чути в нашому класі?
-         Який комплімент ви в останній раз чули від учителя?
-         Чи робите ви самі собі компліменти?
-         Кому останньому ви висловили комплімент?
-         Що краще – комплімент з приводу зовнішнього вигляду чи з приводу характеру?
-         Чи потрібно людям постійно чути компліменти на свою адресу? Чому?
6. Гра „Добре слово, що ясний день”
Учитель тримає квіточку-семицвіточку. Відриваючи пелюсточку, промовляє: „Лети, лети, пелюсточок… . Зроби так, щоб Аня Андрійку сказала добрі слова”.
- Придумайте комплімент, який би стосувався якостей, вчинків і відзначав доброту,  розум,  чуйність.  Компліменти,  які  стосуються зовнішнього вигляду
Продовження додатку Р
відкладемо до наступного разу. Ви можете підготувати такий комплімент, на який ваш однокласник „заслужив”.
(Учні, яким був адресований комплімент, можуть висловити зустрічний комплімент. Учитель звертає увагу на те, що добрі слова необхідно промовляти, дивлячись у вічі та з посмішкою).
- Чи приємно отримувати компліменти? Чому?
- Давайте домовимось говорити тільки добрі слова, щоб завжди у всіх був гарний настрій.
7. Робота над прислів’ями
- Поясніть зміст наведених прислів’їв:
Слова щирого вітання дорожчі за частування.
Одне приємне слово – наче сад цвіте.
Ввічливих і лагідних скрізь шанують.
8. Фізкультхвилинка
                                        Буратіно потягнувся,
                                         Раз зігнувся, два зігнувся.
                                         Руки в сторони розвів,
                                         Ключик, видно, не знайшов.
                                         А щоб ключика дістати,
                                         Потрібно навшпиньки встати.
9. Вправа „Комплімент в уяві”
Вправа проводиться під музичний супровід для релаксації. Дітям пропонується сісти зручніше на стільчиках, зажмурити очі і розслабитися. „Пригадайте, як колись ви засмутили чи розлютили кого-небудь із рідних… Як це було? Чи хотіли ви цього, чи все відбулося випадково? Як ви почували себе у цю хвилину, коли рідні проявляли негативні емоції?”
- А зараз пригадайте, як ви зробили щось приємне тій самій людині, яка образилась на вас…  Пригадайте, як вона після цього посміхалася, як їй було добре. Що ви відчуваєте зараз? Увійдіть знову в цю ситуацію і спробуйте дещо
Продовження додатку Р
змінити її: скажіть вашій близькій людині комплімент, нехай їй буде ще приємніше… Що вона вам відповіла б?
10. Вправа „Портрет мого друга”
Розрізають листівку ламаною лінією. Учні знаходять свою половинку. Знайшовши, малюють якнайкраще портрет один одного. Після завершення малювання портретів учні оформляють „галерею”. І на завершення всі учні пишуть біля портретів компліменти своїм однокласникам.
11. Вправа „Мікрофон” (Рефлексія)
Учитель: Закінчіть речення:
- Сьогодні на занятті я дізнався (дізналася)…
- На мій погляд, для мене корисним було…
- Мені особливо сподобалось…
- Для себе я зрозумів (зрозуміла), що…

Домашнє завдання: Кожного дня протягом тижня висловлювати не менше трьох компліментів, адресованих різним людям.

Немає коментарів:

Дописати коментар